Conceptul de “angajat fericit“ este unul destul de nou. Pana nu demult, acum cateva decenii, oamenii erau fericiti doar pentru ca aveau un loc de munca. Marea majoritate a angajatilor nu-si punea problema sa fie fericiti la job. Doar cei norocosi faceau ceea ce le placea si isi urmau cu adevarat vocatia.
Vremurile s-au schimbat si noua generatie de angajati si-a vazut parintii intorcandu-se de la munca frustrati, neimpliniti si nefericiti. Si si-au promis ca ei nu vor ajunge niciodata asa. Si-au spus ca nu vor sa fie doar angajati, ci vor sa fie angajati fericiti. Angajati care sa isi faca cu placere munca, care sa fie apreciati pentru ceea ce fac, care sa lucreze cu si pentru oameni cu care impartasesc aceleasi valori, care sa lucreze cu lideri capabili sa-i incurajeze si sa-i ajute sa se dezvolte, care sa lucreze intr-un mediu unde performanta este apreciata, nu descurajata, intr-un mediu unde succesul este celebrat, apreciat si recompensat.
Toate acestea, erau nu mai departe de secolul trecut, un ideal. Acum, in unele companii, este deja o realitate. Este binecunoscuta cultura “fun company“de la Google, si nu intamplator este compania cu una din cele mai rapide cresteri din lume (in 2014, a fost pe locul 1).
Daca vor sa ramana competitivi, angajatorii trebuie sa tina cont de toate aceste schimbari de paradigma pe piata fortei de munca. Aproape ca nu mai au de ales. Aproape ca nu mai este o optiune, ci un “must“. Iar beneficiile pentru ei sunt enorme, plecand de la atragerea unor angajati de top pana la cresterea productivitatii si implicit a profitabilitatii companiei. Este recunoscut faptul ca cu cat un angajat este mai fericit la job, cu atat este mai motivat si prin urmare mai productiv. In plus, sansele ca el sa ramana pe termen lung in companie cresc foarte mult.
Pentru a crea aceasta cultura, angajatorii vor trebui sa munceasca un pic (mai mult), si anume sa scape de acei manageri toxici, care determina angajatii valorosi sa isi ia lumea-n cap si sa caute companii mai bune, sa creeze un mediu de lucru cu adevarat placut si sa implementeze un management al performantei “pe bune”, pentru ca se stie: “cheap is always too expensive”.
In concluzie, companiile trebuie sa faca eforturi concrete pentru a avea angajati fericiti si implicit o afacere de succes. Nu este de ajuns sa ii alimenteze cu literatura motivationala, de genul “Cum sa fii fericit in 10 pasi”, pentru ca “zenu’ si fengshuiu” la birou nu se obtin cu vorbe goale, cu biciul si/sau cu atitudine de sef de plantatie.
ani in Germania) a decis sa se intoarca in Romania si sa faca o schimbare majora in cariera.