DIAGNOZĂ ȘI INTERVENȚIE ORGANIZAȚIONALĂ

Diagnoză și intervenție organizațională

 

Intervenția organizațională este un proces amplu ale cărui obiective sunt îmbunătățirea performanței și creșterea profitabilității unui business, pornind de la informațiilor colectate din interiorul companiei, într-o manieră structurată. Aceste date fac referire la potențialul, cunoștințele, abilitățile, valorile și mediul de lucru dintr-o organizație.

Intervențiile organizaționale abordează o listă exhaustivă de probleme, dar în final, ele vor îmbunătăți modul în care companiile asimilează inițiativele de schimbare. Există trei tipuri principale de intervenții pe care le recomandăm:

  • Nivel individual
  • Nivel de grup
  • Nivel de organizație

Specialiștii noștri vor identifica tipul de intervenție necesară în funcție de problemele semnalate la nivelul organizației. Ei vor realiza o cartografiere a competențelor și talentului din interiorul organizației, vor derula un process de diagnoză a climatului organizațional, vor proiecta un plan de dezvoltarea a angajaților aliniat obiectivelor business ale companiei.

Etapele procesului de intervenție organizațională

  • Diagnoza și identificarea elementelor ce au nevoie de schimbare

Nevoia unei intervenții organizaționale pornește de la anumiți indicatori ce indică performanță sub nivelul optim pe care un manager intern îi observă și decide că este nevoie de o îmbunătățire. În această etapă, un expert Talent Reserve intervine pentru a analiza problema și a aduna informații, cu scopul de a dezvolta o strategie menită să aducă schimbările necesare.

  • Proiectarea unui proces coerent de intervenție

Echipa noastră elaborează un plan de acțiune care să adreseze problemele identificate, plan care include atât stabilirea unor obiective specifice de atins pe parcurs, cât și desemnarea membrilor echipei interne, care își vor asuma anumite roluri și sarcini, fără a afecta activitatea uzuală din organizație.

  • Implementarea îmbunătățirilor și evaluarea impactului

Odată finalizate acțiunile procesului de intervenție, organizația evaluează rezultatele procesului prin indicatori de performanță și profitabilitate, prin raportarea acestor valori la planul inițial de acțiune. După finalizarea intervenției, organizația stabilește dacă schimbările care au apărut în timpul intervenției vor constitui o componentă permanentă a politicii organizației.

Pentru a fi un proces de succes, cu rezultate benefice asupra dezvoltării companiei, intervenția organizațională are nevoie de:

  • cooperare strânsă, bazată pe încredere, între managementul organizației, consultanți și angajați
  • comunicarea internă coerentă și transparentă cu angajații
  • stabilirea unor obiective pe termen lung
  • timp alocat evaluării angajaților, ascultare activă a preocupărilor lor și generarea unor decizii în baza informațiilor colectata
  • atitudine pozitivă și deschisă spre schimbare

 

Pentru detalii și pentru a beneficia de suport privind nevoia și modalitatea de derulare a unui proces de diagnoză și intervenție în compania pe care o reprezentați, vă invit să ne contactați completând următorul formular. Vom reveni cu un răspuns în cel mai scurt timp.

 

 

 

 

Aboneaza-te la newsletter-ul nostru

Pentru abonare la newsletter, te invitam sa citesti Termenii si Conditiile.