Fiecare Recruiter si Manager are stilul propriu de a pune intrebari si in mod firesc urmareste prezenta unui set de abilitati, atat tehnice, cat si cele din gama «soft ». Nu o sa insist aici cu intrebarile clasice pe care le pune toata lumea. Am facut insa o selectie cu cateva intrebari care ar putea veni in completarea celor pe care deja le folositi atunci cand evaluati atitudinea, motivatia, stilul de management si potrivirea candidatului cu pozitia respectiva.

Iata-le:

  1. Care sunt realizarile de care va simtiti cel mai mandru in cariera dumneavoastra?
  2. Descrieti o situatie recenta care v-a pus la incercare si cum ati rezolvat-o. (Poate fi o situatie neprevazuta aparuta chiar inainte de termenul limita, o situatie cu un client dificil, etc.)
  3. Cu ce tipuri de persoane va este dificil sa lucrati?
  4. Preferati comunicarea directa verbala sau in scris?
  5. Daca trebuie sa dati un feedback negativ unui coleg, unui subordonat sau unui client, cum preferati sa o faceti – prin email, telefonic sau face-to-face?
  6. Cum va planificati ziua?
  7. Va considerati o persoana eficienta? De ce?
  8. Care dintre task-urile pe care le-ati avut in joburile anterioare vi s-au parut o pierdere de timp?
  9. Ce va motiveaza sa dati in jobul dumneavoastra ce aveti mai bun?
  10. Ce parte a jobului dumneavoastra actual va aduce cea mai mare satisfactie?
  11. Ce abilitate v-ar placea sa dobanditi in plus fata de cele pe care le aveti?
  12. Cum ar trebui sa va abordeze un superior pentru a scoate ce e mai bun din dumneavoastra?
  13. Ce inseamna pentru dumneavoastra succesul?
  14. Ce calitati aveti care fac din dumneavoastra un manager bun?
  15. Care a fost cel mai bun manager pe care l-ati avut si ce ati invatat de la el?
  16. Care a fost cel mai prost manager pe care l-ati avut si ce ati invatat din experientele cu el?
  17. Cum motivati un subordonat ineficient?
  18. Cum va recompensati membrii echipei pentru un job facut bine?
  19. Cum ati reactiona daca un subordonat s-ar duce la superiorul dumneavoastra cu o plangere?
  20. Povestiti-mi despre o decizie nepopulara pe care a trebuit sa o luati si cum ati abordat aceasta situatie.

Pe voi ce intrebari v-au ajutat in evaluarea candidatilor? 

Autor: Elena Popa

Elena Popa este Senior Recruiter la Adecco Romania, are treisprezece ani de experienta in recrutare si este autoarea cartii de consiliere in cariera “Invitatie la success”. Dupa 10 ani petrecuti in strainatate (sapte ani in Japonia si trei ani in Germania) a decis sa se intoarca in Romania si sa faca o schimbare majora in cariera.