In articolul precedent am trecut in revista cateva semnale care pot pune un candidat in categoria “neangajabil”
Saptamana aceasta as vrea sa trag un semnal de alarma si pentru angajatori, pentru a-si pastra sau imbunatati imaginea si pentru a deveni mai atractivi pentru cei aflati in cautarea unui nou job.
Iata cateva semnale care pot crea un renume indoielnic unei companii si pot indeparta aplicantii valorosi:
- Angajatorul trateaza aplicantii neprofesionist si fara respect – acest aspect poate aparea uneori inca de la primul contact telefonic, sau poate fi observat la sau dupa interviu, respectiv intervievatorul intarzie, are o atitudine aroganta, nu este pregatit sa raspunda la intrebari, aplicantii nu primesc feedback, etc.
- Angajatorul are un proces de selectie si recrutare lung si greoi, cu o serie nesfarsita de interviuri care se intind pe mai multe saptamani sau chiar luni.
- Angajatorul nu ofera informatii complete referitoare la pozitie, la department sau despre situatia companiei in general.
- Angajatorul are atitudinea “sa fii super-multumit ca te-am chemat la interviu; avem o multime de alti aplicanti care de abia asteapta sa ocupe aceasta pozitie”.
- Din discutiile in timpul interviului/interviurilor, reiese clar ca nu exista nicio perspectiva de crestere sau de dezvoltare in acea companie.
- Intervievatorul / Intervievatorii trateaza candidatii dintr-o pozitie de forta si / sau de intimidare – ei sunt importanti, iar candidatii sunt mici si neimportanti, neglijand ca nu doar candidatii trebuie sa ii convinga ca sunt potriviti pentru companie, ci si compania trebuie sa ii convinga ca le poate oferi un mediu profesionist, prietenos si potrivit, unde sa poata functiona normal si sa se poate dezvolta profesional.
- Angajatorul pare disperat sa angajeze – respectiv, dupa un interviu sumar, in care nu prezinta prea multe detalii despre pozitie, se grabeste sa faca pe loc o oferta de angajare.
- Compania angajeaza doar pe principiul “cine are asteptarile salariale cele mai mici” – ceea ce evident o filozofie complet paguboasa pentru companie, ducand la pierderi vizibile si imediate.
- Candidatii descopera lucruri negative despre managerii din companie – in anul de gratie 2016 cand toata lumea are acces la social media, informatiile despre companii si/sau angajatii lor sunt foarte vizibile si vestile/informatiile circula foarte repede. Exista site-uri unde angajatii sau fosti angajati discuta despre atmosfera din companie, precum si despre anumiti manageri care par ca si-au externalizat profesionalismul si bunul simt prin alte parti, creand astfel acea atmosfera in care viata profesionala devine greu de suportat.
- Produsele sau serviciile companiei lasa de dorit – companiile trebuie sa fie mult mai atente acum decat in trecut la calitatea produselor si serviciilor lor, pentru ca odata cu influenta crescuta a platformelor de social media, au aparut multi lideri de opinie in diverse grupuri pe Facebook sau Linkedin. Astfel ca mai multe recenzii negative despre produsele / serviciile companiei pot afecta serios imaginea unei companii, inclusiv atractivitatea pentru potentialul aplicant.
In concluzie, asa cum li se cer aplicantilor seriozitate, onestitate si profesionalism, in aceeasi masura angajatorii trebuie sa dea dovada de profesionalism, transparenta, respect si punerea in practica a valorilor pe care le declama, asa cum spune englezul “to walk the talk”.