Brandul-de-angajator

In ultimii ani a devenit tot mai populara promovarea pe Linkedin in vederea gasirii unui nou job, promovarea fiind facuta fie personal, fie prin intermediul prietenilor. Observ astfel saptamanal postari pe Linkedin scrise de persoane in cautarea de noi provocari sau mesaje publicate de prietenii acestora, pe Linkedin, sau pe diverse grupuri de specialitate pe Facebook. A doua modalitate, prin intermediul prietenilor, este evident mai sigura, pentru ca pastreaza anonimatul.

Ideea in sine mi se pare una foarte buna si sunt sigura ca poate aduce rezultatele dorite destul de rapid, daca mesajul care ajunge la Recrutori si/sau angajatori, este unul atractiv si conceput in mod inteligent.

Cateva sfaturi pentru cei care doresc sa recurga la aceasta metoda de promovare:

  • Formuleaza mesajul cat mai concis si la obiect, cu informatii relevante despre experienta ta, dar mai ales despre realizarile tale;
  • Nu te plange si nu critica angajatorii in mesajele tale. Am observat destule postari in care candidatii se plang si critica, uneori foarte agresiv, angajatorii. Inteleg cat este de frustrant sa cauti un job luni de zile, insa daca iti vei arunca frustrarea in online drept in fata celor de la care astepti sa te angajeze, efectul va fi ca jobul dorit se va indeparta si mai mult. De ce? Pentru ca nici o companie nu doreste sa angajeze persoane frustrate.
  • Nu folosi santajul emotional. Chiar daca situatia ta este una dificila, nu o mentiona in mesajele tale, cerand mila. Ci mai degraba starneste interesul angajatorilor prin ce poti oferi ca experienta si abilitati.
  • In cazul in care recurgi la ajutorul unor prieteni pentru a te recomanda, alege cu grija persoanele la care apelezi. Formuleaza-ti tu mesajul care va fi lansat pe Linkedin sau Facebook, pentru ca tu stii cel mai bine care iti sunt abilitatile. Prietenii, chiar daca sunt bine intentionati, poate ca nu te cunosc atat de bine din punct de vedere profesional. Am vazut pe grupuri specializate mesajele unor persoane care incercau sa isi promoveze prietenii, dar nu cred ca le faceau nici un bine, pentru ca erau efectiv puerile si nu spuneau mai nimic despre persoanele in cauza, decat ca sunt “foarte muncitoare, dornice sa invete si amuzante.”
  • Specifica foarte clar pozitiile de care esti interesat/a. Am intalnit cateva situatii in care diferite persoane au fost recomandate de prieteni si in momentul in care au fost contactate de recrutori, au declinat invitatia la interviu, spunand ca nu sunt interesate de acele pozitii, ci isi doresc cu totul altceva.
  • Indiferent ca te promovezi singur sau prin intermediul altora, asigura-te ca ai un profil Linkedin atractiv si profesional. Mai multe informatii despre cum sa iti optimizezi profilul Linkedin poti gasi in articolele publicate anterior:

LEGATURA DINTRE PROFILUL LINKEDIN SI SANSA GASIRII UNUI JOB

LINKEDIN LUAT CU ASALT DE JEDIS, NINJAS SI PROFETI DIGITALI

6 METODE PRIN CARE RECRUTORII TE POT GASI MAI USOR PE LINKEDIN

TO BE OR NOT TO BE … ON LINKEDIN

Pe langa metoda de mai sus, exista si alte maniere neconventionale de auto-promovare pentru a obtine un job, de la imprimarea CV-ului pe tricou, pana la “CV-ul lego”1, coaserea lui pe o panza sau imprimarea pe mai multe pixuri a parcursului in cariera.2 Se pare ca aceste modalitati inedite de a atrage atentia angajatorilor au avut succes de cele mai multe ori, dar trebuie observat ca majoritatea celor care au recurs la astfel de metode neconventionale lucrau in PR, publicitate, comunicare sau jurnalism, domenii unde creativitatea este o cerinta obligatorie.

In concluzie, orice metoda de promovare ai alege sa folosesti, trebuie sa ai in vedere ce mesaj si ce imagine personala vrei sa ajunga la potentialii angajatori.

  1. https://www.socialtalent.com/blog/recruitment/the-10-most-creative-resumes-weve-ever-seen
  2. http://incont.stirileprotv.ro/job-uri/cum-te-angajezi-daca-iti-imprimi-cv-ul-pe-tricou-sau-ti-l-postezi-pe-facebook.html
  • Share